Re: Dlaczego nie ma ISA?

Autor: Kosh (khn_at_no-spam.wp.pl)
Data: Fri 20 Sep 2002 - 18:39:16 MET DST

"Tomasz Pyra" napisal(la) dnia 2002-09-20 15:08, te oto slowa:

> Glupie nie bylo pytanie, za to odpowiedz owszem.
> Powod rezygnacji z ze zlacza ISA podyktowany jest prawie na pewno tym samym
> powodem dla ktorego kazda nastepna "generacja" procesorow musi miec inny
> rozstaw nozek.

No, prawie nie ;-)
Chyba jedyna zaleta tej magistrali, ktora pozostala to jej wzgledna
prostota.

> Tez wlasnie po to zeby sie nie dalo zrobic jednej plyty
> glownej na 10 lat do przodu i wkladac w nia kolejnych nowszych procesorow.

To fakt, ze do informatyki i elektroniki wkradla sie _proznia_ tak jak
do wielu innych dziedzin zycia, techniki i nauki - no coz swiat sie
zmiania, tylko czy na "lepsze".

> Rownie dobrze mozna by nagle wymienic na wszyskich stacjach benzynowych
> pistolety do lania paliwa na wieksze i zaproponowac kierowca "wyrzuccie
> stare samochody, kupcie nowe z wiekszym wlewem, bo paliwo przez wiekszy
> wlew szybciej sie leje".

Taa, a moze lepiej zrezygnowac z paliw kopalnianych. ;-)

> No ale niestety, ostatnio za systemy mikrokomputerowe wzieli sie nie
> elektronicy i informatycy a merketoidy i takie sa tego efekty. Zmieniajace
> sie wtyczki do wszystkiego, ksztalty podstawek pod procesory i coraz to
> "nowe technologie".

Czy pozostawienie w komputerze prawie 20-letniego artefaktu, uwazalbys
za normalne (kiedy teraz kazdy chce mies _tani_ komputer w domu - tylko
po co?). Jezeli ktos uzywa np. jekiejs karty pomiarowej na zlaczu ISA
np. w labie czy "cos" sobie "majsterkuje" - to po cholere ma kupowac
Athlona XP/PIV z ISA. Wystarczy mu stary, poczciwy PII na BX-ie (tam
wszystko lacznie z nowym USB).

--
Best regards, Kosh                                 khn(at)wp(dot)pl
"Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"