Re: Dlaczego nie ma ISA?

Autor: Tomasz Pyra (hellfire_at_sedez.iq.pl)
Data: Fri 20 Sep 2002 - 19:10:35 MET DST

Kosh wrote:

> No, prawie nie ;-)
> Chyba jedyna zaleta tej magistrali, ktora pozostala to jej wzgledna
> prostota.

Tak samo jak LPT-a ktory ma sie narazie dobrze. Swoja droga to widzialem
ostatnio drukarke, niestety nie pamietam jakiej firmy. W kazdym razie model
super oszczednosciowy do dawania gratis do komputera.
Tandetna obudowa, w srodku drukarka nie ma zadnej wlasnej elektroniki!
Widac w srodku miejsce w ktorym kabel z LPT-a wchodzi do obudowy i z tamtad
od razu leci wiazka kabli prosto do glowicy.
2 czy 3 kabelki leca do silnika ktory jest z boku (do silnika tez leci
zasilanie). Wylacznik druakrki to taki zwykly 2 stanowy on/off ktory
wlacza/wylacza zasilanie.
Jak sie jednak okazuje proste rzeczy moga przynosic wymierne kozysci
finansowe. Koszt tej drukarki (poza glowica) oceniam na jakies 30zl.
Do tego specjalizowane sterowniki ktore potrafia to obslugiwac i dziala.

> To fakt, ze do informatyki i elektroniki wkradla sie _proznia_ tak jak
> do wielu innych dziedzin zycia, techniki i nauki - no coz swiat sie
> zmiania, tylko czy na "lepsze".

Mi sie to nie podoba, bo chcial bym miec komuter dobry, a nie takie na
ktorym producent duzo zarobil i jeszcze w perspektywie ma kolejne pieniadze.

Ale niestety tym sie konczy brak konkurencji. Bo ciezko nazwac duopol
AMD/Intel konkurencja w pelni tego slowa znaczeniu.

> Czy pozostawienie w komputerze prawie 20-letniego artefaktu, uwazalbys
> za normalne (kiedy teraz kazdy chce mies _tani_ komputer w domu - tylko

Nie wiem czy wiesz ile masz w komputerze jeszcze innych 20-to letnich
artefaktow. Ktore sie wziely jeszcze z komputerow z procesorami 8086, albo
i 8bit 8080 (taki przodek Z80 ze Spectruma). I jakos one nikomu nie
przeszkadzaja, tylko sie je obudowuje i nazywa "nowymi technologiami".