Dlaczego nie ma ISA?

Autor: Tomasz Pyra (hellfire_at_sedez.iq.pl)
Data: Fri 20 Sep 2002 - 00:57:40 MET DST

Dlaczego juz nie ma ISA?
Przeciez to takie fajne zlacze bylo. Kazdy mogl sobie przypiac jakies swoje
urzadzonko prawie do procesora nie posiadajac wielkiej wiedzy i sie
cieszyc. :-) A teraz jakies PCI, szmery bajery.

Dlaczego mam bardzo dobry modem USRobotics V90 ktory potrafi sie przebic z
naprawde niezla predkoscia przez wszystkie zaszumione i prykajace linie
wlasnie na zlaczu ISA?

Dlaczego moj Sound Blaster AWE 64, ktory ma tak rewelacyjny wzmacniacz (do
wyjscia Line Out, bo Speaker Out juz jest gorsze) ze dokupilem tylko do
niego wzmacniacz i kolumny ktore sa teraz warte wiecej niz caly moj
komputer tez jest na zlaczu ISA?

Nowe modemy to w wiekszosci tanie winmodemy gdzie procesor jest
odpowiedzialny za wszystko. Od generowania sygnalu nosnej do demodulacji i
modulacji danych. Dlaczego sie juz nie robi normalnych modemow z UART-em,
interpreterem AT. To znaczy sie robi, tylko przyjemnosc kosztuje 300zl.

Nowe karty dzwiekowe skladaja sie z jednego ukladu scalonego z ktorego iles
tam nozek podlaczonych jest po prostu do glosnika. Jak to ma ladnie grac?
Gdzie sie podzialy te wszystkie kondensatory i tranzystory z mojego AWE64?
Aaaa... sa... w Audigy za 300zl.

Ehhh... wymyslilem sobie niezly upgrade komputera za <1000zl, bo moj juz
wola o upgrade przy kazdej okazji. A tu sie okazuje ze mnie jeszcze 600zl
wydatkow czeka.