Re: Problem z MBR?!

Autor: ***SYRO*** (syro1_at_wp.pl)
Data: Thu 19 Sep 2002 - 08:34:58 MET DST

Użytkownik "Michal Kawecki" napisał

> Hm. Windows można uruchomić tylko z pierwszej partycji primary.
> Musiałbyś więc:
> - albo użyć innego bootmanagera z funkcją zamiany kolejności partycji w
> tablicy partycji,

> - albo ukrywać pierwszą partycję przed startem drugiego systemu,

odpada - zwis systemu gdy tak zrobilem

> - albo zainstalować od zera drugie Windows na drugiej partycji primary
> (widzianej jako d:) i przełączać się między dwoma plikami c:\Msdos.sys z
> wpisanymi tam odpowiednimi ścieżkami. Ot, taka namiastka multiboota.

tak wlasnie zrobilem - z tym ze posunolem sie do drastyczniejszego sposobu
(bo myslalem ze pomoze) i skasowalem cala partycje pri2 - nastepnie
zbootowalem z cdroma z win2k system i zainstalowalem go (w czasie instalacji
utworzylem nim partycje na ktorej ma byc instalowany), a ze zobaczyl na
pri1<c:> system win 98se to utworzyl sobie menu startowe na bazie wlasnie
c:\msdos.sys i tak funkcjonuje - ale problem nie zniknal - dalej jak odpale
RanishPartitionMenagera i przelacze zeby sie botowal z pri2 to zwis - wiec
dalem mam ten sam problem - a chcialbym sie go pozbyc - czy byc moze pomoze
dopiero kasacja partycji ktora skopiowalem? - ale to dopiero ostatecznosc -
jak juz wyczerpie inne mozliwosci

dodam jeszcze ze w czasie instalacji win2k mial problem ze skopiowaniem
pliku win32k.sys - po kilkukrotnym ponowieniu poszlo (nie mialem nigdy tego
problemu jak instalowalem win2k) ktory jest w katalogu c:\winnt\system32

to samo bylo gdy instalowalem service_pack_2 - musialem mu przy tym pliku
ponowic zeby go skopiowal
- zaco ten plik odpowiada?
- czy moze to byc zwiazane w jakis sposob z moim problemem?

a moze jakis inny bootmenager jest w stanie to naprawic?