Re: Problem z MBR?!

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Thu 19 Sep 2002 - 00:29:41 MET DST

Użytkownik "***SYRO***" <syro1_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> witam
>
> po skopiowaniu partycji z dysku seagate 3,2 GB (jadna byla na calym
> obszarze) na fujitsu 6,4 GB (tam mialem jadna podstawowo pri2 z win98)
> pojawil sie problem z uruchomieniem systemu z dysku fujitsu
> 6,4wlasnie z tej partycji - wyswietlilo sie "missing operation
> system", a takze nie byla widzialna partycja ktora skopiowalem na ten
> dysk z seagate 3,2 GB - wiec odpalilem fdiska - widzial wszystko - po
> resecie to samo - odpalilem fdisk/mbr -- teraz poprawa bo widzi dyski
> obydwa - ale nadal nie uruchomi sie z tej partycji na ktorej mialem
> [...]
Hm. Windows można uruchomić tylko z pierwszej partycji primary.
Musiałbyś więc:
- albo użyć innego bootmanagera z funkcją zamiany kolejności partycji w
tablicy partycji,
- albo ukrywać pierwszą partycję przed startem drugiego systemu,
- albo zainstalować od zera drugie Windows na drugiej partycji primary
(widzianej jako d:) i przełączać się między dwoma plikami c:\Msdos.sys z
wpisanymi tam odpowiednimi ścieżkami. Ot, taka namiastka multiboota.

M.