PROBLEM: wydajnosci GeForce2 MX400

Autor: Artur (krata_at_NOSPAM.gazeta.pl)
Data: Wed 18 Sep 2002 - 16:30:19 MET DST

Witam wszystkich,

Zaczne od poczatku. Moj zestaw to Athlon1700+XP, plyta ECS K7VTA3, 256DDR,
GeForce2 MX400 64MB (klon), HDD Barracuda IV 40GB, SBLive + drobiazgi.

Poniewaz przesiadlem sie z celerona333/RivaTNT postanowilem
sprawdzic "przyrost oczekiwan" w 3DMark2001. Ustawilem BIOS na optimized
defaults, postawilem XP, zainstalowalem Detonatory 29 i zapuscilem 3DMarka.
Mimo, ze nie zmienialem ustawien testow dostalem info, ze pomiar NIE JEST na
ustawieniach default (??). Pomiar to 1320.
Zastosowane przez program ustawienia to 1024/768, 32bit, bez AA, tekstury
kompresowane, 24bit Z-Bufor.
Sprawdzilem na benchmark.pl i stwierdzilem ze to sporo za malo. Pomyslalem:
walnieta karta i wymienilem na inna (inny producent). Dostalem to samo +/- 10
pkt. Wiec to pewnie nie karta.

Cale zycie wychowalem sie na Intel'u i moze nie do konca jestem swiadom, co
dodatkowo nalezy zainstalowac do Athlona i chipset'u VIA. Wyczytalem, ze
przydatny jest 4in1 Via driver, ktory umozliwia prace AGPx4 (czy to
prawda??). Probowalem zainstalowac 4.38 ale po reboocie XPek probuje szukac
driverow do VIA bus master IDE driver, a ja nie potrafie ich mu wskazac...
(tez tak macie??)

Jest jeszcze jeden ciekawy efekt. Wiem, ze te karty sa taktowane 143/200MHz
(przynajmniej tak pokazuje Powerstrip i ta slynna ukryta zakladka w
Detonatorach). W przypadku pierwszej (Mint) rzeczywiscie takie byly wskazania
ale ta druga (Palit) wskazala 286/200MHz - tak jakby pierwsza czestotliwosc
byla pomnozona przez 2. Widzieliscie to juz?

Reasumujac - nawet nie chodzi mi o poprawne wskazania 3DMarka. Chodzi o
sprawdzenie czy COS nie jest uszkodzone lub zle skonfigurowane. Jezeli
mozecie poradzic jak alternatywnie sprawdzic wydajnosc albo co jeszcze musze
skonfigurowac...

Wszystkim ktorzy dotarli do konca tej historii dziekuje za cierpliwosc i
bardzo prosze o porade, co moze byc przyczyna takich problemow i jak
to "obejsc". Czy jeszcze cos instalowac?? Dzieki za zrozumienie.

Pozdrawiam
Artur