Re: Porozmawiajmy o plytach pod Athlon'y !

Autor: IvanSoft (ivansoft[WON.SPAM)
Data: Sun 15 Sep 2002 - 22:51:12 MET DST

Uzytkownik "Piotr" <piotr88_at_skrzynka.pl> napisal w wiadomosci

> Szukalem na internecie jakiejs pozadnej plyty razem z musyka SB Audigy
> pod przyszly zestaw Surraund, ale dalem sobie spokuj, no bo nic
> ciekawego nie znalazlem.....

AFAIR jakis tam Gigabyte oferowal 6-kanalowy dzwiek, jednak to oczywisnie
nie to samo co SB Audigy na pokladzie :)

> No to zastanowmy sie ze potrzebujemy "czystej" plyty, bez muzycznej i
> graficznej....ewentualnie moze byc karta sieciowa. I co teraz wybrac

Nedzie ciezko - praktycznie kazda obecnie produkowana plyta glowna ma
zintegrowany dzwiek; jednak bez obaw - mozna go najczesciej bez problemu
wylaczyc z poziomu BIOSu.

> pamiec chyba 266/300, albo i szybsze...... AGPx4, jakies USB i teraz
> najwazniejsze jakiej firmy na jakim chipsecie ?

Pamiec 333 (DDR333) jak juz cos - warto zaopatrzyc sie w takowe dla plytki
na KT333; moga sie przydac w przyszlosci, kiedy AMD wypusci na rynek CPU o
jadrze Barton z FSB=166MHz..
Jesli mowimy o magistarli 133MHz to roznica w wydajnosci bedzie niewielka w
porownaniu z pamieciami DDR266 - za to roznica w portfelu nieco bardziej
odczuwalna ;)

> Soltek 75DRV5 Via KT-333 a moze troche tansza Soltek 75DRV4 Via
> KT-266A, podobno duze mozliwosci overlockingu, ale brak RAID, ato
> chyba duzo daje przy transmisji na dyski....no i chyba mozna podlaczyc
> wiecej dyskow.

Ta pierwsza plyta - polecam, uzywam juz blisko trzeci miesiac i spisuje sie
na medal (choc nie ukrywam, ze gdybym mial wtedy 200 PLN wiecej, to wzialbym
Asusa A7V333 ;). Ta druga (DRV4) jest na starszym ukladzie (KT266A) - myslac
przyszlosciowo bralbym plyte na KT333 (DRV5 np.)
Mozliwosci OC nawet dobre - funkcja RedStorm, DIPy do zmiany mnoznika,
magistrali, zmiana napiecia w BIOSie..
RAID - osobiscie moge sie bez tego obejsc; jesli do tej pory nie uzywales
RAIDu i nie byl Ci do niczego potrzebny to mozesz go sobie darowac..

> a moze Abit NV7-133R na chipsecie nForce 415D lub Abit KX7-333R z Raid
> obie + RAID.......

Osobiscie mam wieksze zaufanie do VIA, niz do nVidia jesli chodzi o
produkcje chipsetow do plyt glownych (stawiam na wieksze doswiadczenia VIA)

> Chyba bym byl za ta ostatnia, ale sam nie wiem doradcie jak mozecie, a
> moze jeszcze cos ktos ma innego i jest super, niezawodna itd
> Zalerzy mi zeby to byla mozna plyta z mozliwoscia rozbudowy.....!

Plyta - marzenie - Asus A7V333 - bez RAID w pcprojekt kosztuje 500 PLN;
Soltek DRV5 jest o 100 PLN tanszy. Wszystkie plyty na VIA KT333 beda
oferowaly jako-takie mozliwosci rozbudowy.

> Pozdrawiam

Ja rowniez,
Mariusz M.