Athlon XP 2000+ w parze z AsusA7V333

Autor: DEA (dea2k_at_tlen.pl)
Data: Sun 15 Sep 2002 - 10:35:38 MET DST

Witam

Mam taki problemik zakupiłem zestaw komputerowy... na pokładzie znajduje sie
Athlon XP 2000+ na płycie głownej Asus A7V333 Via KT333
... Pamieć DDR Kingston 1x256MB 333Mhz idt..... wiatraczek na procku to nowy
magnetycznym napędzie do 3500/min.. ( według opisu na procki AMD
do XP 2200+) ...I teraz moje pytanie dla posiadaczy tego procka.... jaka
macie
temperature procesora bezposrednio po starcie ? 10 min pózniej ? i 60 min
?... bo
u mnie to nie wygląda za ciekawo.... po starcie jest juz 45C jak nie więcej
2 min pózniej 58C a po 10min 82C wentylator chodzi na maxa.... potem
nastepuje zwis kompa i czekanie az ochłonie (Hardware monitor biosu nie
pozwala
odpalic kompa zanim nie ostygnie proc).
Do serwisu jade wPn ale teraz chciałbym się dowiedziec jak powinno to
chodzic poprawnie...
Czy ktoś spotkał się z takimi objawami przy zestawieniu...?

Komp jeszcze w tej chwili lezy w
serwisie, (przed chwilą) po rozmowie z seriwsem dowiedziałem sie, że wymiana
płyty głównej nic nie dała (podejrzewali jej uszkodzenie) , potem złe
załozenie procka, potem brak odpowiedniego przewodzenia miedzy prockiem a
radiatorem, zbyt słaby wiatrak (załozyli nasilniejszy dostepny na rynku i
nic nadal to samo) na chwile obecna po rozmowie (z serwisem) dowiedziałem
się ze po wymianie i sprawdzeniu powyższych podejrzen nic sie nie zmieniło.
Serwis zaproponował mi wsadzenie słabszego procka 1900+ lub 1800+ w
zaleznosci od tego jaka uzyskają temperature po uruchomieniu kompa.(padło
stwierdzenie z ich strony ze moze sie on tak konstrukcyjnie grzac...)
Wydaje mi się dziwna ogólna diagnoza..... Czy ktoś z was pracuje na tym
procku na tej samej płycie co ja lub podobnej z tym samym prockiem i ma
nietypowe objawy jesli chodzi o grzanie....

Z ostatniej chwili, wczoraj jak juz byłem w pracy zadzwonił do mnie
serwisant i wydał ostateczny werdykt. Otóż po wielu godzinach
prób i testów (nawet po założeniu wentylatorów najsilniejszego na procku + 2
wentylatory na obudowie nie było widac zmian) doszli do wniosku iż płyta
Asus A7V333 Via KT-333 podaje zbyt wysokie napięcie na ten model
procesora i nie idzie go w żaden sposób zmiejszyć (ani zworkami ani biosem
etc..........) jak to zostało opisane płyta jest nieprzystosowana
konstrukcyjne do tego typu procka..... Zaproponowano mi żebym wybrał sobie
inną płyte główna, serwis zasugerował Microstar KT3 Ultra2 (MS-6380E) -
Deluxe za 470zł jako dobry odpowiednik za Asua. Nie dałem jeszcze
ostatecznej odpowiedzi serwisowi czy wyrażam zgode, gdyż cała ta sytuacja
wydaje się byc nieco dziwna...

AMD Athlon XP 2000+
Asus A7V333 Via KT-333
Kingston DDR 1x256MB PC-333 (KVR333X64C25/256)
GeForce4 Ti-4200 Leadtek Winfast A250 LE 64MB VIVO + DVI
Seagate 80 GB Barracuda ATA IV ST380021A
Creative Sound Blaster LIVE! Player 5.1 bulk
D-Link DFE530TX sieciowka
etc...

Macie jakies sugestie bo nie chce mi sie wierzyc ze owy Asus " nie obsluguje
tego procka".

DEA