Re: Athlon XP 2000+ w parze z AsusA7V333

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Tue 17 Sep 2002 - 11:12:58 MET DST

DEA <dea2k_at_tlen.pl> wrote:
> u mnie to nie wygląda za ciekawo.... po starcie jest juz 45C jak nie
> więcej 2 min pózniej 58C a po 10min 82C wentylator chodzi na maxa....
> potem nastepuje zwis kompa i czekanie az ochłonie (Hardware monitor

Ooo ... 82C to bardzo dużo, dobrze że się wyłącza :/

> wniosku iż płyta Asus A7V333 Via KT-333 podaje zbyt wysokie napięcie
> na ten model procesora i nie idzie go w żaden sposób zmiejszyć (ani
> zworkami ani biosem etc..........) jak to zostało opisane płyta jest
> nieprzystosowana konstrukcyjne do tego typu procka.....

Dziwne, bo wg. Asus-a ta płyta obsługuje zarówno zwykłe Palomino jak i
Thoroughbred (vide http://www.asus.com/inside/Techref/athlonxp.htm i
http://www.asus.com/inside/Techref/AthlonXP2600%2B.htm ) Może to kwestia
BIOS-u albo wersji płyty (zobacz ww adresy) ? Jeżeli płyta podaje zbyt
wysokie napięcie, to może procesor jest w wersji Thoroughbred, płyta go
nie rozpoznaje i podaje napięcie jak na Palomino (1.75V, a powinno być
1.65V lub nawet 1.60V) ; to mogłoby tłumaczyć problemy. Typ procesora -
i wymagane napięcie - możesz poznać po oznaczeniu, zobacz dokumentacje
techniczne na stronie AMD (
http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_739_374
8,00.html ; Pub# 25175 to jest Thoroughbred , i Pub# 24309 to jest
Palomino , rozdział "Ordering information"). Swoją drogą takie złożenie
komputera, że sprzedawca nawet nie sprawdził dokładnie typu procesora,
ani czy komputer działa co najmniej 10 minut po odpaleniu to czystej
wody amatorszczyzna.

> Zaproponowano
> mi żebym wybrał sobie inną płyte główna, serwis zasugerował Microstar
> KT3 Ultra2 (MS-6380E) - Deluxe za 470zł jako dobry odpowiednik za
> Asua.

Ta płyta MSI ma swoich fanów :) na pewno jest bardzo dobra. Tylko
upewnij się, że dostajesz faktycznie równoważny funkcjonalnie model
(audio ? RAID ? - zleży jakie masz wyposażenie na swojej płycie Asus) .

B.