Re: czy Pentium4 czy AMD Athlon XP

Autor: MB (kermitb_at_poczta.wp.pl)
Data: Fri 13 Sep 2002 - 09:27:24 MET DST

> O kompatybilności softu krótko i bez dalszych polemik: to Intel
> tworzy najszerzej akceptowane standarty, normy i specyfikacje, którymi
> posługują się najczęściej twórcy softu.
> Dlatego kryterium " szybkości" jako wyłączne bądź główne zostawiam
idiotom
> .
> Z pewnością wielu ludziom chodzi o jakość. A tu stabilność i szybkość
> "w jednym stoją domu".

Potwierdzam. Od czasów 486 zawsze miałem kompa z prockiem AMD i płytą na
chipsecie SIS-a, VIA i tym podobnych wynalazkach. Głównym kryterium wyboru
była niestety cena, ale jak było cienko z kasą to nie miałem wielkiego
wyboru. Nie pamiętam jednak żadnego okresu kiedy nie miałbym problemów ze
sprzętem, a raczej z kompatybilnością płyty z pozostałymi podzespołami lub
softem. Oczywiście instalowałem najnowsze drivery, pathe, jednak zawsze było
coś nie tak. Teraz już mam dość ciągłego pathowania i strojenia systemu i
uważam że system ma przede wszystkim działać, i to działać stabilnie, a nie
być poligonem doświadczalnym. Dlatego mój wybór padł na Intela (płyta i
procesor) i wszystkim tym którzy mówią że AMD + VIA itp. jest tańszy i
szybszy mówię: "Owszem, ale tylko między jednym a drugim zwisem systemu"

Pozdrawiam
MB