Re: czy Pentium4 czy AMD Athlon XP

Autor: Michal P (mpx_at_poczta.hoga.pl)
Data: Fri 13 Sep 2002 - 11:15:36 MET DST

MB wrote:

> Potwierdzam. Od czasów 486 zawsze miałem kompa z prockiem AMD i płytą na
> chipsecie SIS-a, VIA i tym podobnych wynalazkach.

A ja miałem 486 Intela, na chipsecie Intela, wręcz z płytą główną i
sprawiał poważne problemy - głównie dotyczące kontrolera IDE, który nie
chciał poprawnie współpracować z Windows 3.11 i Windows95 (ostatecznie
kupiłem zewnętrzny).

Mam także doświadczenia z Duronem na Abicie z VIA133 - nie sprawia
problemów, pracuje stabilnie zarówno pod Windows jak i pod linuxem.

> Głównym kryterium wyboru
> była niestety cena,

Jeżeli w skład zestawu wchodziły niemarkowe płyty główne, karty
graficzne i inne peryferia to problem gwarantowany. Przykład: drivery do
Savage4 deterministycznie zawieszały komputer (z procesorem i chipsetem
Intel!) pod NT podczas równoczesnego korzystania z WindowsCommandera i
odtwarzania DivX. Drivery do najtańszej karty graficznej Genius
zawieszały NT w losowych momentach (karta działa poprawnie od momentu
zamieszczenia jej drivera w kolejnych wersjach Windows).

Procesory, niezależnie od tego czy Intel, czy AMD są w tej chwili
najbardziej stabilną częścią systemu, jeżeli komuś zależy na
niezawodności to powinien raczej skupić się na pozostałych komponentach
(zwłaszcza płytach głównych, dyskach twardych), a podczas zakupu sprzętu
patrzeć nie tylko czy ma dobre parametry, ale jaka jest jakość
sterowników do niego).