Re: Duże dyski - jak to jest?

Autor: Kosh (khn_at_no-spam.wp.pl)
Data: Thu 12 Sep 2002 - 17:06:31 MET DST

"Andrzej Komisarski" napisal(la) dnia 2002-09-12 13:59, te oto slowa:

> Mam pytanie dotyczące ograniczeń pojemności dysku twardego,
> jaki można podłączyć do komputera (chodzi o ograniczenia narzucane przez
> sprzęt bios, czy system operacyjny). Z tego, co pamiętam jedno
> ograniczenie (bios?) było przy 5GB z hakiem, jakieś ograniczenie
> sprzętowe występuje przy 137GB, ale ostatnio słyszałem też o granicach
> (bios) przy 60 i 80GB.
> Jak to jest? Myślałem, że skoro chodzi mi dysk 20GB, to i 120GB pójdzie
> bez problemu, a tu słyszę, że mogą być kłopoty, bo 120>60 i 120>80.
> Jak to jest z tymi ograniczeniami?

Bez wdawania sie w aspekty techniczne smialo mozna mowic o
krotkowzrocznosci i lenistwie producentow BIOS-ow (np. historia z
AWARD-ami 4.5x) oraz producentow plyt glownych (a moze to zamierzony
cel, kupiles nowy dysk to i zmien sobie plyte). ;-)

P.S.
Przestarzala archtektuta *peceta* t(y)z jest winna (historia z
przerwaniem 13).

--
Best regards, Kosh                                 khn(at)wp(dot)pl
"Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"