Duże dyski - jak to jest?

Autor: Andrzej Komisarski (andkom.usun_at_toya.net.pl.wywal)
Data: Thu 12 Sep 2002 - 13:59:58 MET DST

Mam pytanie dotyczące ograniczeń pojemności dysku twardego,
jaki można podłączyć do komputera (chodzi o ograniczenia narzucane przez
sprzęt bios, czy system operacyjny). Z tego, co pamiętam jedno
ograniczenie (bios?) było przy 5GB z hakiem, jakieś ograniczenie
sprzętowe występuje przy 137GB, ale ostatnio słyszałem też o granicach
(bios) przy 60 i 80GB.
Jak to jest? Myślałem, że skoro chodzi mi dysk 20GB, to i 120GB pójdzie
bez problemu, a tu słyszę, że mogą być kłopoty, bo 120>60 i 120>80.
Jak to jest z tymi ograniczeniami?

--
Andrzej Komisarski