Re: Duże dyski - jak to jest?

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Thu 12 Sep 2002 - 22:17:14 MET DST

On 12 Sep 2002, Kosh wrote:

>+ "Andrzej Komisarski" napisal(la) dnia 2002-09-12 13:59, te oto slowa:
[...]
>+ > Jak to jest? Myślałem, że skoro chodzi mi dysk 20GB, to i 120GB pójdzie
>+ > bez problemu, a tu słyszę, że mogą być kłopoty [...]

 -:)

>+ Bez wdawania sie w aspekty techniczne smialo mozna mowic o
>+ krotkowzrocznosci i lenistwie producentow BIOS-ow (np. historia z
>+ AWARD-ami 4.5x) oraz producentow plyt glownych (a moze to zamierzony
>+ cel, kupiles nowy dysk to i zmien sobie plyte). ;-)

 Z "wdawaniem się" to trzeba przyznać że parę granic ma proste
i nieskomplikowane źródło w słowie "standard".
 To że X lat temu przyjęto A*B*C bitów odbija nam się czkawką,
ale to wcale nie jedyne miejsce :)

>+ P.S.
>+ Przestarzala archtektuta *peceta* t(y)z jest winna (historia z
>+ przerwaniem 13).

 Co do architektury to IMHO wybór przez IBMa co prymitywniejszych
rozwiązań spośród udostępnianych (oficjalnie) w procesorze
Intela (przerwań np.), twarde trzymanie się tego (kiedy nastał AT
była pora żeby to i owo zmienić) oraz narzucanie przez IBM standardów
w stylu nie gorszym niż dziś robi to Microsoft (np. wykorzystywanie
*zarezerwowanych* przerwań) doprowadziło do tego co mamy.
 Inna sprawa że *wtedy* mało kto protestował :)

 Pozdrowienia, Gotfryd