Re: Odnośnie CPUIdle................

Autor: Tomasz (cattomcat_at_hotmail.com)
Data: Thu 12 Sep 2002 - 10:06:08 MET DST

Sniper wrote:
> archiwum - może znajdziesz. Ale z wykładu wynika, że nagłe, gwałtowne zmiany
> temp. w strukturze krzemowej procesora (wywoływane właśnie działaniem
> CPUIdle) są bardziej szkodliwe, niż jego stosunkowo mocne nagrzanie. I
> wygląda na to, że teoria ta nie jest jakimś wymysłem, tylko poparta jakimiś
> dokładnymi tematami - a z obserwacji poczynionych na tej grupie, człowiek,
> który to pisał raczej nie wymyśla bajek i należy do tych "kompetentnych" w
> temacie.
Zgadzam sie z ta opinia. Tylko , ze trzebaby przesledzic kiedy soft
coolery dzialaja efektywnie.
Na przykladzie vcool. Jesli uruchomi sie aplikacje procesoro zerna to ta
zawlaszcza sobie procesor i vcool albo wycofuje sie albo nie jest w
stanie nic zrobic. Czyli procek podczas dzialania tej aplikacji np. gry
grzeje sie sporo powyzej minimum.
Z drugiej strony aplikacje nie zabierajace wiele prockowi chodza
stabilnie przy niskiej temperaturze proca.

Problem z np. excelem. Gdy otworzymy jakis skomplikowany arkusz to
zapotrzebowanie na procka jest minimalne. Jesli zaleznosci w arkuszu sa
duze to zmiana jednej celi moze powodowac przeliczanie calego arkusza.
Tu mamy skoki temperatury.

Tom