Re: Jaka atramentówka 500-700zł

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Wed 11 Sep 2002 - 10:56:39 MET DST

Użytkownik "Andrzej Symonowicz" napisał:

> Od paru lat uzywam bjc2000
> i jade na zamiennym tuszu. Koszt jednej
> strzykawy to ok. 25zl (Fullmark).

Na zamienniki bym tak bardzo nie patrzył tutaj - lepiej porównywać ceny
oryginałów, bo tylko te gwarantują najlepsze wydruki. Poza tym refilery do
HP, czy jakiegoś Lexmarka również można dostać za takie pieniądze, więc jak
ktoś planuje kupować tylko refilery, to cenowo wyjdzie na to samo,
niezależnie od drukarki. Gdyby z kolei porównać wydajność i cenę
oryginalnych zasobników, to we wszystkich firmach również wychodzi podobnie.
HP i Lexmark mają drogie tusze, ale za to wydajne. Canon jest tani, ale
starcza na bardzo krótko.

W firmie mam kilka drukarek Canona, Epsona i HP - wydaje mi się, że mimo
drogich pojemników, najbardziej ekonomiczne wydruki można uzyskać na HP, bo
starczają na dłużej. W Canonach z kolei strasznie szybko się zużywają i moim
zdaniem w rezultacie końcowym wychodzi drożej, zwłaszcza, że co jakiś czas
trzeba również wymienić kosztowne głowice (w HP - zintegrowane). Epsona w
ogóle nie biorę tutaj pod uwagę, bo mam tylko jakieś stare modele. A
Lexmarkiem lepiej w ogóle sobie głowy nie zawracać - straszne bedziewie.

> Z HP+zamienniki znajomy mial straszne
> problemy, raczej sie nie daje, choc
> moze mial pecha.

Faktycznie na początku jest trochę problemów. Ale odrobina wprawy... i można
napełniać do boolu. Niestety z Canonem również miałem sporo problemów.

Moje zdanie: jeśli kupować drukarkę do domu, przeznaczoną głównie do tekstów
i sporadycznie kolorowych wydruków, to w grę wchodzą tylko dwaj producenci:
HP i Canon. Obaj konkurenci mają w swojej ofercie solidnie wykonane,
nowoczesne i ciekawie zaprojektowane szybkie drukarki. Obaj stosują zupełnie
odmienną politykę cenową pojemników z atramentem. HP robi głowice solidne,
niezawodne, niestety drogie ale za to bardzo wydajne. Canon sprzedaje się
tanio kosztem dużo mniejszej wydajności - jednak jego ogromną zaletą jest
brak konieczności wymiany całego zasobnika w przypadku wyczerpania tylko
jednego koloru. Mimo wszystko co jakiś czas trzeba zmienić w nich głowice,
na szczęście przy obecnym poziomie techniki i cen - łatwiej wymienić całą
drukarkę niż samą głowicę. Można zatem ten fakt pominąć, bo przeciętna
głowica większości użytkownikom wystarczy na cały okres eksploatacji
drukarki. Jakościowo również bywa podobnie, chociaż to zazwyczaj HP wiedzie
tutaj prym. Również HP jest przodownikiem we wdrażaniu nowych pomysłów i
patentów.

Mój werdykt: ja wybrałbym HP 5550. Ceny pojemników faktycznie drogie, ale
można pokusić się o refilery, które lada moment pojawią się na rynku.

Pozdrawiam,
Sniper