Re: Jak sie wylaczaja dyski?

Autor: Kosh (khn_at_no-spam.wp.pl)
Data: Mon 09 Sep 2002 - 18:29:05 MET DST

"Sniper" napisal(la) dnia 2002-09-09 17:31, te oto slowa:

> No cóż... nieścisłość może wynika stąd, że nie pisałem tutaj o najnowszych
> dyskach, bo ich jeszcze nie rozbierałem. Większość starych napędów
> rozbabranych przez mnie posiadała faktycznie układ sprężynowy, z tym, że w
> wielu przypadkach był to element elektromagnetyczny (to po prostu ominąłem,
> żeby nie motać).

Okreslenie "sprezyna" jest niefortunne i tyle. ;-)

> AirLocka również nie opisywałem, bo nie wiedziałem, na ile zagościł on w
> nowych napędach. Widziałem kilka starszych konstrukcji Maxtora i układy
> blokowania i pozycjonowania głowicy mocno się między nimi różniły. Nowych
> jeszcze nie rozbierałem, bo żaden mi nie padł.

> Nie znam nazwy "rampa parkingowa", ale IBM'y które widziałem posiadały
> mechanizm oparty właśnie na opisywanej przeze mnie spężynie (no może nie
> takiej jak w długopisie :-). Mimo wszystko faktycznie "odciąga" głowice poza
> obszar talerzy.

To "wolne tlumaczenie" mechanizmu Load/Unload. ;-)

> Nie wiem, czy zauważyłeś, ale celowo użyłem zwrotu zastosowanego przez
> innego dyskutanta. Chodzi tylko o poziom hałasu produkowanego przy
> wyłączaniu dysku - w niektórych modelach gwałtowne odcięcie zasilania
> faktycznie powoduje wyraźny stukot.

"Stukot" jezeli juz powstanie (specyficzny halas, ktory tak okresliles)
jest spowodowany scislej mowac czasem reakcji/odpowiedzi pozycjonera
oraz sila z jaka on uderza w punkt blokowania. Scislej - wyzszy "dzwiek"
podczas procedury parkowania moze powstac, gdy pozycjoner "wyszukuje" a
jego predkosc wypadkowa jest z oczywistych wzgledow wyzsza.

--
Best regards, Kosh                                 khn(at)wp(dot)pl
"Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"