Re: Szukam info o BIOSie PC, grafice VGA itp..

Autor: Maciej W. Rozycki (macro_at_ds2.pg.gda.pl)
Data: Mon 09 Sep 2002 - 17:16:16 MET DST

On Mon, 9 Sep 2002, Radoslaw Sokol wrote:

> BTW 80286 oficjalnie IMHO nie powinien jeszcze mieć w
> dokumentacji terminu "wyjątek", bo miał on w sumie bardzo

 Alez ma, jak najbardziej. O ile mnie pamiec nie myli, nawet 80186 (w
sensie rdzenia CPU) go ma.

> ograniczone możliwości ochrony kodu -- naruszenie segmen-
> tacji powodowało chyba zwykłe zgłoszenie przerwania, tak
> jak w przypadku dzielenia przez zero.

 80286 w zglaszaniu wyjatkow nie rozni sie wiele od pozniejszych
procesorow -- brakuje oczywiscie wyjatkow: #PF (stronicowania), #AC
(dostepu niewyrownanego), #MC (bledu systemu) i #XF (blad operacji SIMD).
Wystepuja niewielkie roznice w implementacji istniejacych wyjatkow dla
pewnych rzadkich sytuacji. Poza tym zasada zglaszania jest identyczna --
tak samo zdefiniowane sa trzy kategorie i taka sama interpretacje maja
kody bledow.

 Zas wspomniany nadmiar dzielenia staloprzecinkowego to taki sam wyjatek,
jak kazdy inny (kategoria "fault"). Jedynie 8086 zglaszal go inaczej.

--
+  Maciej W. Rozycki, Technical University of Gdansk, Poland   +
+        e-mail: macro_at_ds2.pg.gda.pl, PGP key available        +