Re: programowe chlodzenie

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Mon 09 Sep 2002 - 17:14:58 MET DST

Użytkownik "Radoslaw Sokol" napisał:

> ALU w Pentium 4 pracuje na każdym zboczu
> zegara, w przypadku procesora 2 GHz osiąga
> więc częstotliwość przełączeń rzędu 4 GHz.

Zaraz, zaraz, bo jakaś nieścisłość znowu mi się wkradła. Taktowanie
procesora na obu zboczach zegara jest wykorzystywane w trybach DDR. Pentium
IV potrafi wykorzystywać dwukrotnie jedno zbocze sygnału zegarowego,
pierwszy raz podczas rozpoczęcia fazy taktowej, potem w jego połowie;
analogicznie podczas rozpoczęcia fazy "opadającej" zbocza sygnałowego i w
połowie jej spadku - łącznie daje to 4 cykle fazy pobrania/odczytu w jednym
takcie.

Pozdrawiam,
Sniper