Re: No to we?my na warsztat monitory LCD...

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Sun 08 Sep 2002 - 20:29:41 MET DST

"zuko / Shark von Cygnus" <shark at post.pl> wrote in message news:m15mnugj5efrme6lo003el5ads99oavp4b_at_4ax.com...
> Tak, ale weź jedno pod uwagę. 15tka LCD ma dużo większą powierzchnię
> ekranu od 15tki CRT.

Nie przesadzaj. 15' LCD ma dokładnie 15" przekątną.
15" CRT ma 14.5" przekątną.

> Tak więc 1024x768 przy 15tce LCD trzeba raczej
> porównać do 1024x768 przy 17tce CRT.

Nie. 17" CRT ma ponad 16" przekątnej a 15" LCD tylko 15".
Widoczny ekran na 17"CRT będzie WIĘKSZY niż na 15" LCD.

> Poza tym widziałem już (co prawda przelotem) 15tke LCD
> w 1024x768 i ikonki i napisy były duże, nie były malutkie.

To przyglądnij się uważniej, nie przelotem.
Mało tego - Ekran LCD ma taką specyfikę, że jeśli jest projektowany
dla 1024/768 to każda inna rozdzielczość będzie wyglądała tragicznie.
Będziesz miał efekt cieni, ząbkowania, rozmazania itp...
Absolutnie odradzam LCD dla osoby z utrudnionym widzeniem.

> Z tą 17tką CRT to jest jeszcze jedna sprawa... Cięęęężko będzie mojemu
> klientowi zmieścić ją na biurku.

Bzdura. Wystarczy lekko odsunąć biurko od ściany tak, aby cała lampa
moniotora wisiała za biurkiem. Nie wpłynie to w żaden sposób na
stabilność stania monitora jeśli cała jego podstawka będzie na biurku.

> Poza tym aktualny monitor nie stoi na
> przeciwko klawiatury i siedziska, tylko tak po ukosie, z boku, wiecie
> o co chodzi.

Koniecznie monitor MUSI być ustawiony na wprost oczu.
Patrzenie w bok parę godzin powoduje że skręcona głowa
nie dostaje tyle tlenu ile powinna - to może powodować
wiele komplikacji, od bólu karku aż do zesłabnięcia.

> Tak więc za monitorem LCD przemiawiają następujące
> argumenty:

Przemawia tylko jeden. LCD to dla Ciebie coś nowego, coś, na co Cię
nie stać, ale chętnie pobawiłbyś się za czyjeś pieniądze, więc za
wszelką cenę próbujesz dorobić uzasadnienie dla takiego zakupu...
Tymczasem niestety prawda jest taka, że wciąż dostępne monitory
LCD są bardzo drogie, a te tańsze są zdecydowanie gorsze od CRT.

> - koniec ze zmęczeniem oczu

Chciałbyś. LCD ma GORSZY kontrast od CRT, będzie gorszy obraz.

> - miejsce na biurku
> - koniec ze zmęczeniem karku i kręgosłupa od niewygodnego siedzenia

Kwestia zorganizowania - wystarczy odsunąć 10cm od sciany i ustawić
na wprost oczu.

> - większa powierzchnia ekranu

Mniejsza powierzchnia ekranu 15" LCD od typowej 17" CRT.

> - estetyka (klientowi te monitorki się bardzo podobają ;))

To mu je odradź, dla jego dobra.

> Klient jest zdecydowany wydać te 2-3tysiące, a ja chcę, żeby był z
> tego zakupu zadowolony :)

No to kup mu wspaniały monitor 17" który w trybie 1025/768 będzie
mógł pracować z maksymalnie wysokim odświerzaniem i przez to
zmniejszysz zmęczenie oczu które powodowane jest głównie miganiem obrazu.