Re: ktory skaner lepszy?

Autor: ToMasz (witu_at_polbox.com)
Data: Sun 08 Sep 2002 - 19:46:59 MET DST

> Raczej to Microtek jest uważany za lepszą klasę, to producent z renomą,
> Plustec słynie raczej tylko z niskich cen.
> Tak słyszałem i tak sam wybrałem.
> Narazie nie mam powodów by zmienić tą opinię.
Z tym sie nie zgodzę. Mam musteka w pracy, taki z linijką diodową, i robi
skany gorsze od skanera marki no name, kupionego 5 lat temu( ma świetlówkę).
Skany z tego musteka ogólnie mają nienaturalne kolory, są bardzo wrażliwe na
rester drukarski ( coś jak mora) a po dużym powiekszeniu efekt bliskich
pikseli ma typowe wady kompresji JPG(podobnie wyglada)
Plustekiem się nie bawiłem, ale z netu wyczytałem ze wspomniane "problemy"
są znane producentom plusteka i zostały rozwiązane. Przedewszystkim mają
technologię CCD.
ToMasz