Re: rozważania nad nową technologią

Autor: slawek_xl_at_poczta.onet.pl
Data: Sat 07 Sep 2002 - 15:35:51 MET DST

> Mówisz o osobowości? Ja z góry podziękuję. Bo jakby taki przyjaciel za kilka
> tysięcy złotych odwrócił się do mnie 'plecami', to powiedzmy bym się mocno
> zirytował.
> Poza tym tworzenie sztucznej inteligencji, a co za tym idzie, swego rodzaju
> nowej rasy jest IMHO bardzo ryzykowne. Małe szanse, że nowa rasa chciałaby
> być z własnej woli rasą niewolniczą...

Obserwując postępy badań i incydentalnych zastosowań sztucznej inteilgencji
(określenie jak na razie mocno na wyrost), myślę, że do tego jeszcze daleko. Za
naszego życia jeżeli spotkamy się z buntem automatów to będzie to efekt
ludzkich błędów a nie samodzielnego bytu maszyn.
O wiele bardziej obawiałbym sie "sztucznej inteligencji" z która coraz częściej
zastępuje myślenie i wyobraźnię u jak najbardziej biologicznych, dwunożnych
osobników, a który paradoksalnie jest w znacznej cześci pochodną osiągnięć
technologii o której mówimy.

pozdrawiam
Sławek