Re: rozważania nad nową technologią

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Sat 07 Sep 2002 - 11:26:53 MET DST

Giskard wrote:
> Tak oczywiście masz w zupełności rację! Tylko pytanie brzmi czy, żeby
> stworzyć sztuczną inteligencję potrzeba jechać z megahercami w górę
> czy po prostu stworzyć nową jakość - sztuczny mózg. Wydaje mi się,

Po pierwsze trzeba stworzyć zupełnie nowe sposoby programowania -
zastąpić maszynę Von Neumana sztuczną inteligencją. Będzie to wymagać
niebanalnej mocy obliczeniowej. Na razie nie ma geniuszy na miarę
Turinga, Neumanna czy Dijkstry, którzy stworzyliby działające i spójne
podwaliny tego nowego sposobu programowania, ale kiedy to nastąpi jestem
przekonany, że obecne 2Ghz to będzie o wiele za mało do uruchomienia
jakiegoś pożytecznego systemu.

B.