Re: rozważania nad nową technologią

Autor: Giskard (dio_at_o2.plNOSPAM)
Data: Sat 07 Sep 2002 - 11:12:00 MET DST

Użytkownik "Sebol" <lobo_at_space.pl> napisał w wiadomości

> Jednak czy nie chcialbys aby z komputerem
> rozmawiac jak z przyjacielem? Aby nie byl maszyna do pisania ale
sekretarka
> ktora wykona polecenie " basiu napisz mi pismo do skarbowki o umorzenie
> zaleglosci i wyslij do nich"?. Przeciez to znacznie prostsze i
> przyjemniejsze. Komputer w zasadzie opanuje wszystkie zakamarki domu,
bedzie
> nadzorowal sprzatanie, zamawianie zywnosci, kontrola > temp,
bezpieczenstwa. I
Tak oczywiście masz w zupełności rację! Tylko pytanie brzmi czy, żeby
stworzyć sztuczną inteligencję potrzeba jechać z megahercami w górę czy po
prostu stworzyć nową jakość - sztuczny mózg. Wydaje mi się, że komputer w
obecnej formie (czyli oparty na w sumie prostym - w porównaniu z mózgiem
ludzkim - procesorm) nie będzie w stanie sprostać takim zadaniom o jakich
piszesz nawet przy dużo większych prędkościach. Wydaje mi się, że to chyba
nie kwestia inteligentnego oprogramowania, ale także odpowiedniej struktury
(w postaci elektronicznego mózgu), na której to oprogramowanie będzie
działać żeby stworzyć AI. Chodzi mi o to, że komputer w obecnej formie musi
w pewnym momencie zakończyć swoje życie i zostać zastąpiony czyms zupełnie
innym :-)
Pozdrawiam !