Re: Szukam info o BIOSie PC, grafice VGA itp..

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Thu 05 Sep 2002 - 16:45:36 MET DST

Hi,

sprocket wrote:

> [...]
> szybki strumień danych, cała transmisja odbywa sie binarnie

Tylko że mi cały czas chodzi o to, jak wygląda sygnał ISDN np.
oglądany za pomocą oscyloskopu :) Czy to fala prostokątna niosąca
informację (coś w stylu transmisji szeregowej RS232), czy też
fala sinusoidalna.

> Serio, to słabo pamiętam, zdaje sie że sprzedawało sie adres procedury
> handlerowi myszki, za pomocą jakieś funkcji usługowej (0x0B??), a on potem
> wywoływał tą funkcję, ale czy przez call, czy przez jmp , czy za
> pośrednictwem int... ??? Nie pamiętam....;))

INT 33H wywoływało driver myszki :) Poszególne funkcje drivera
są pewnie jak w DOSie przez AH/AX przekazywane, jedna z tych
funkcji określała też handler użytkownika.

> 1. Przerwania sprzętowe, czyli generowane przez układ PIC na żądanie
> uprawnionych urzadzeń poprzez linie IRQ ( i tu chyba zgadzamy sie wszyscy)

Dokładnie.

> 2. Przerwania wewnętrzne, generowane przez mikroprocesor na skutek wykrytych
> nieprawidłowości w kodzie/danych (div 0, nieznany rozkaz).

Teraz nazywa się je również wyjątkami. I robi to np. Intel :)
Przerwaniami rzeczywiście nazywano taką obsługę błędów w czasach
8086/80286/80386.

> 3. Wyjątki, czyli sytuacje, gdzie na skutek działania programu, komputer
> zachowuje sie tak, jakby dostał przerwanie. Ale, o ile w przypadkach 1 i 2

Wyjątkiem jest też np. naruszenie zasad segmentacji przez
program -- a na pewno nie jest to przewidziane przez kod :)

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./