Re: w co lepiej zainwestowac? Athlon czy p4?

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Thu 05 Sep 2002 - 14:45:57 MET DST

> Tylko jeszcze wyajsnij co i jak ten winlupi mierzy. :-) i jak jest
> zalezny od reszty komponentow kompa.
Żebym to ja pamiętał takie rzeczy...Takie tam słupki...;))
A zależność od komponentów...Oba procki testowane w tym samym kompie...

> a to jakis smieciasty benchmark Intela nie wiadomo co i jak mierzacy
Co, jak co, ale o dobre wyniki swoich procesorów w swoich testach intel dbał
bardzo ;)))

> mipsy to igdy nie byl wiarygodny miernik wydajnosci.

> To tez raczej sredni.
Nie będę się upierał;))
Ale te kWhetstones....

> Taaaa a Cyrix w Quake prawie doganiua PMMXa. Wybacz ale wielki ROTFL.
> Mialem kiedys okazje pograc chwiele w Q1 pod winda95 na P233MMX poterm
> wylaczylem kompa i zamienilem procka na P200MMX. Roznica bardzo
> wyrazna na korzysc intela

Trochę się w tym pogubiłem;)))
Co zamieniłeś na co?.....

> Widzisz ja oba procki mialem.
Ja tez. :))
A K6, to chyba z sześć :)))

>Najpierw P166MMX_at_225 potem K6-2 300.
> Przez chwile tez wspomnianego K6 233. Oczywiscie K6-2 300 byl
> najszybszy. W dzailaniach preferujacych ALU znaczanie szybszy od PMMX
> (akurat Word nie jest moim ulubionym programem), ale juz w
> obliczeniach zmienno przecinkowych nie tak bardzo mimo duzej roznicy w
> zegarach.
Za to w dostępie do pamięci PMMX był znacznie lepszy...I jeszcze dodatkowo
FSB na 75MHz...

> Aby jeszcze bardziej zamieszac. Przesiadka z K6-2 300 na Celerona 333
> (na glupim VIA Apollo) takze dodala Q2 skrzydel :-)
Heh, sam wiesz, że w te klocki Mendocino był lepszy nawet od pełnego PII (w
każdym razie napewno nie gorszy)

> I jeszcze raz powtarzam. MMX nie ma nic wspolnego z FPU. Dopiero SSE
> wprowadzilo podobne oeracje na liczbach zmiennoprzecinkowych.
Kurde, czy ja coś takiego inputowałem ??? Że MMX i FPU mają coś wspólnego ze
sobą ???

> Porenderuj torche w Maxie, LW, Softimage i podobnych to sobie zdanie
> na temat FPU wyrobisz. :-)
GLide, nie rozpędzaj się...Skąd Ci wezmę kupę złomu i czas na bawienie się
pierdołkami ????? ;)))
A tak serio, to nie zamierzam Ci wybijać z głowy Twojego zdania...Jeśli
lepiej Ci się renderowało na PMMX, to na zdrowie. Tyle, że w takiej zabawie
liczy się nie tylko wydajność FPU, ale sprawna współpraca FPU z resztą
procesora, i całego procesora z RAM...A tu w K6 nie wszytko szło
najlepiej...Natomiast w testach niskopoziomowych jednostka FPU K6
dorównywała/przewyższała intelowską. Czego nie można było powiedzieć o K5
:))

pozdro...
sprocket