Re: w co lepiej zainwestowac? Athlon czy p4?

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Wed 04 Sep 2002 - 19:30:15 MET DST

[...]
Heh, prawie o Tobie zapomniałem, czy mi wybaczysz ????
;))
Masz obiecane wyniki
K6 233 vs P200 MMX
Winlupi
29,10 do 25.45

Intel Media Benchmark
Video 334,25 do 265,23
Image 700.48 do 701,46

QAFE Power Meter
MIPS 177,7 do 101,6
kDhrystones 312,3 do 178,4
kWhetstones 55517,4 do 39972,5

Jak widać P200MMX dostaje lanie prawie wszędzie, i to nieproporcjonalnie
większe, do różnicy zegarów. Wyjątek - test intela (!!!), gdzie P200 lepiej
sobie radzi z przetwarzaniem obrazu (MMX !!!)
A tu masz coś jeszcze ciekawszego

http://www.tomshardware.pl/cpu/97q2/970530/index.html

wiem, wiem, to TOM, nawet artykuł nie na temat, bo o Cyrixsie, ale widać
wyraźnie, że K6 rozjeżdża PMMX, a testy silnie obciążające FPU (HiEnd
Winstone) także wypadają na korzyść K6.
GLide, mam w domu kilogramy artykułów testujących procki z tego okresu, i
nie przypominam sobie, żeby gdzieś oceniono wyżej PMMX, od K6. Owszem, w
niskopoziomowych testach MMX K6 przegrywa, w grach na ogół też, ale poza tym
jest szybszym procesorem, a jednostka FPU jest przynajmniej na poziomie
PMMX. K6-2 natomiast, to już zupełnie nie liga PMMX, pod każdym względem..
pozdro...
sprocket