Re: bootloader;

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Wed 04 Sep 2002 - 16:39:26 MET DST

Sniper napisał:

> [...]
[...]
>Nie wiem, czy kazdy, ale BootMagic i System Commander tak. Wystarczy, ze
>dysk bedzie widoczny przez BIOS lub kontroler RAID - wtedy trzeba tylko
[...]

a czy taki bootloader modyfikuje dysk, ktory sie nim chce startowac?

chodzi mi o to, ze mialbym hdd w obudowie na stale z bootloaderem i
chcialbym z niego wstawac rozne dyski z kieszeni, najchetniej takze
obce dyski, czyli takie ktore jeszcze w kompie nie byly;

domyslam sie, ze bootloader wiaze sie z koniecznoscia sciagniecia
oryginalnego boot-sectora z danego dysku do pliku;

tylko czy taki plik boot-loader umieszcza na swoim miacierzystym
nosniku /powiedzmy HDD/ czy na wstawanym dysku?

ewentualnie jak latwo mozna to osiagnac; tylko ze to juz pytanie o OS;
w sumie to widze to tak: na malej partycji w na stale zamontowanym HDD
instaluje sobie linuxa /albo jakis jednodyskietkowy/ w kazdym razie
ten rzad wielkosci ze 3MB :) i po wlozeniu obcego HDD do kieszeni
przekonfigurowuje LILO, co zajmuje aprox 15sekund; czy
BootMagic tez da sie latwo rekonfigurowac z dosa?

pozdrawiam;
adas;

--
jeszcze nie wyprowadzilem sie do Wroclawia;
ale skoro caly Poznan sie tam przenosi?