Re: "wybuch" płyty CD w napędzie

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Wed 04 Sep 2002 - 11:35:26 MET DST

Użytkownik "Bartek Gliniecki" napisał:

> Zakładając, że i Ty i ja mamy MS Windows
> XP PL Professional OEM, to czym różni się Twoja
> płyta od mojej pod względem zawartości?

Na razie udało mi się odbyć rozmowę z kilkoma osobami z Biura Obsługi
Klienta firmy Microsoft. Po kilku przełączeniach telefonów dotarłem do
kompetentnej osoby w tym temacie. W związku z powyższym dowiedziałem się, że
poszczególne kopie będą się różniły "Product Numberem" - zatem nie będą to
identyczne kopie. Poza tym kolejne, wypuszczane wersje w odstępach kilku
miesięcy trafiają na rynek z nowymi poprawkami, więc mogą się różnić również
zawartością na poziomie plików.

> Dlatego m.in. po Internecie krążą seriale, które działają
> na niezliczonej ilości komputerów, ergo są uniwersalne.

Serial generuje sumę kontrolną, która może być identyczna dla kilkuset
różnych "kluczy". Windows podczas instalacji nie sprawdza, czy wpisałeś mu
odpowiedni serial, tylko sprawdza jego sumę kontrolną, stąd uniwersalność, o
której piszesz.

To samo potwierdziła mi kobieta z Microsoftu.

Resztę przenoszę do odpowiedzi na główny wątek tego tematu.

Pozdrawiam,
Sniper