Wyciskanie monitora

Autor: Bartek Gliniecki (bgliniecki_at_box43.pl.NO-SPAM)
Data: Tue 03 Sep 2002 - 21:18:14 MET DST

Mam pewną ciekawą sytuację z monitorem i kartą graficzną. Monitor to LCD
marki LG 575MS, a karta - Radeon 7000.
W papierach mam napisane, że monitor "wyciąga" maksymalnie 85 Hz przy
rozdzielczości 800x600. Przy 1024x768, wedle dokumentacji, może odświeżać
tylko 75 Hz...

Pracuję w rozdzielczości 1024x768. W Windowsie XP w opcjach ekranu miałem
ptaszek postawiony przy pozycji "Ukryj tryby, których monitor nie może
wyświetlić". Wtedy maksymalne odświeżanie wynosiło faktycznie 75 Hz.

Zniosłem tę blokadę i przestawiłem na 85 Hz. Wszystko było OK, tylko obraz
był trochę rozmyty. Pobawiłem się ustawieniami monitora w jego własnym menu
i przestawiłem mu trochę taktowanie zegara.

Teraz obraz jest poprawnie wyświetlany przy 85 Hz w 1024x768. Pytanie: czy
obecny stan może matrycy zaszkodzić? Czy takie odświeżanie może być dla mnie
szkodliwe (przez jakieś niespodziewajki wynikające z takiego odświeżania
przy tej rozdzielczości), bo sam nie wiem czy odczuwam jakiś większy komfort
pracy przy tych 85 Hz...

--
Bartek Gliniecki
[ Jeżeli masz kłopoty z Outlook Express... --> www.republika.pl/gliniecki ]