Re: pewne zasilacze ATX'owe?!

Autor: TheEgde (egde_at_kki.net.pl)
Data: Mon 30 Sep 2002 - 19:39:21 MET DST

Witam

benek wrote:

> jednak
>
> najpierw napisz do jakiego sprzeta bo np do jakiegos Athlonka XP 2000+ nie
> ma sensu kupowac 450W zasialcza chyba ze robisz RAID z 4 dyskow SCSI itp

narazie Cel 1300MHz + 2 dyski + CD-RW + Cd-Rom + pare kart w tym kontroler
SCSI (nie RAID a jedynie zwykly Tekram 315)
w przyszlsci bede chcial pewnie rozbudowac do P IV

> nie wiem jaka masz bude, ale jak "normalna" to kazdy zasialcz ATX typu PSII
> bedzie pasowal - maja znormalizowane rozmiary obudowy i rozstawu otworow na
> blachowkrety !!!
> jak do PIV to musi byc dodatkowo oznaczony ATX12V - wtedy bedzie ta wtyczka
> 4pin !!!

czyli musze taki z tą dodatkowa wtyczka kupic zeby w przyszlosci chodzil z P IV

> najpierw sprawdz jakie daje napiecia, przede wszystkim czy +5V nie spada np
> do 4.75V (typowy objaw braku mocy/przeciazenia zasialcza lub tego ze
> zasilacz ze slabych komponentow)

no spada- wg programu SpeedFan i wskazan Biosu jest ~4,78 V czy to az tak zle?
pozniej sprawdze tradycyjnym miernikiem cyfrowym - narazie mam zajete wszystkie
wyjscia a podczas pracy nie chce rozlaczac dysków ;-)))

> i sprawdz czy przy pelnym obciazeniu kompa
> to napiecie nie swiruje (wykres zmiany w czasie powinien przypominac raczej
> linnie prosta niz sinusoide) - jezeli wszystko jest OK to nie musisz szukac
> na gwalt nowego zasialcza :-)

jakim programem monitorowac napiecia? jaki zapisuje do loga czy cos takiego?

pozdrawiam i dzieki za pomoc:)