Re: Jaki notbook do 4000 PLN?

Autor: Samotnik (samotnik_at_samotnia.eu.org)
Data: Mon 30 Sep 2002 - 19:09:52 MET DST

W artykule <an9vpv$al8$1_at_news2.tpi.pl> Prusak napisał(a):
> Muszę kupić notbook. Mam na to ok. 4000 PLN. Co poradzicie. Byłem na stronie
> Komputronika i tam znalazłem kilka notbooków, które warunki cenowe
> spełniają, ale nic nie wiem o nich nic więcej, co na stronie jest napisane.
> Jak sprawują się, co z ich zawodnością, jak z łatwością instalacji systemów
> itp.?

Nowy notebook w tej cenie będzie fatalnej jakości. Nie warto. W sprzedaży jest sporo
używanych notebooków w bardzo dobrym stanie.

> Są to notbooki GEO-PC i Aktina. Oba na celeronach lub P-3 (500 MHz). Aktiny
> z wyświetlaczem 12,1", a GEO-PC z 14,1".

Firmy-krzaki, a poza tym wyświetlacz 12,1" w dzisiejszym notebooku to za mało i nie
warto nowego z taką matrycą kupować.

> Do czego będzie potrzebne? Raczej do pisania, trochę grafiki, ale nie jakieś
> dzieła artystyczne. Używać go będzie nauczycielka do pracy.

Rozejrzyj się po rynku używanych notebooków. Zastanów się dobrze, czy potrzebujesz
szybkiego procesora. Jeśli ma służyć do klepania w Wordzie albo Excelu, to spokojnie
wystarczy jakiś taki PII266 za max. 2k zł.

Za 4k kupisz używany PIII500 dobrej marki (Compaq, Acer, IBM).

Firm sprzedających takie jest dużo, poszukaj wyszukiwarką. Na Allegro też jest tego
sporo, tylko ostrożnie dobieraj sprzedającego i nie kupuj notebooka bez dokładnego
sprawdzenia - to nie desktop, w którym jeśli padnie Ci karta graficzna, to kupisz
nową za parę złotych. Tu wszystko kosztuje, także przy starszych modelach.

--
Samotnik
Zapisz się na listę 'Radio z Twarzą' - codziennie świeże nowinki z