Re: Gwarancja na zaplombowany komputer - a prawo do rozbudowy komputera.

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Mon 30 Sep 2002 - 15:11:25 MET DST

Jacek napisał:

>Czy konieczne bedzie wniesienie sprawy do sadu, czy tez d. Ministerstwo
>Handlu i jego nastepca , ten temat juz pomyslnie rozwiazal.

jaja sobie robisz;

gwarancja na zestaw komputerowy skladany w sklepie /tzw. sklada w
odroznieniu od komputera markowego typu Compaq, HP, Dell/ jest zalezna
od widzimisie sklepu;

zestaw nie jest produktem sklepu; sklep jako detalista daje ci
rekojmie 1rok na kazdy podzespol wyszczegolniony na paragonie kasowym
lub fakturze vat; dodatkowo obowiazuje wewnetrzna gwarancja producenta
na dane podzespoly, ktora realizowana jest przez producenta sprzetu;

zas gwarancja na poprawne dzialanie zestawu, opatrzona stickersem,
jest usluga dodatkowa i zalezy od widzimisie sklepu, czyli jest to
chwyt markietingowy;

jezeli cena zestawu jest wyzsza niz suma cen pojedynczych elementow,
to znaczy ze placisz dodatkowo za gwarancje; pogadaj ze sklepem, czy
mozna zrezygnowac z gwaracnji /dobrowolne swiadczenie sklepu!/, i przy
tym zbic cene;

jezeli cena zestawu jest nizsza niz suma cen pojedynczych elementow,
to znaczy ze masz upust z tytulu dodatkowego warunku; "nie bede
otwieral obudowy ale mam przez to taniej";

koncepcja zalezy od sklepu;

tym niemniej GWARANCJA JEST DOBROWOLNA umowa pomiedzy sprzedawca i
nabywca i mozna sobie w niej napisac wszystko, na co strony sie
zgadzaja; jak sie nie zgadzasz to nie podpisuj;

kapitalizm jest i ROTFL na probe skladania do sadu pozwu n/t
DOTRZYMANIA warunkow umowy; pozew mozesz wnosic jak ktos ci nie
dotrzyma umowy, a nie jak podpisales umowe, nie czytajac jej i nie
wiedziales ze sie na nia nie zgadzasz ;)

--
jeszcze nie wyprowadzilem sie do Wroclawia;
ale skoro caly Poznan sie tam przenosi?