Re: Gwarancja na zaplombowany komputer - a prawo do rozbudowy komputera.

Autor: Jacek (golfmaster_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 30 Sep 2002 - 14:18:03 MET DST

Tomasz Slaski wrote:

> 1. Plomby. Nie Blomby.
dokladnie
naciskalem "p" a wyszlo inaczej

> 2. Są sprzedawcy, ktorzy nie plombują obudów - może lepiej znaleźć
> takowego ?

To jest dobry pomysl, ale kupujac komputer fabrycznie w pudelku,
tak druk gwarancji, jak i ewentualne plomby sa niewidoczne.

> 3. Poniekąd sie nie dziwię takim praktykom (aczkolwiek nie popieram),
> bo jesli marże na sprzecie spadły do poziomu 4-6%, to każdy szuka jak
> może dodatkowego zarobku.

Ok.
Ale mnie interesuje odpowiedz, na ile takie praktyki stanowia naruszenie
praw konsumenckich i usilowanie monopolizowania dodatkowej uslugi
polegajacej na instalacji dodatkowych podzespolow,
gdy taki montaz nie wymaga wiedzy specjalistycznej,
a gdy juz klient zdecyduje sie usluge zlecic, to
dlaczego producent ma usluge monopolizowac na wylacznosc w okresie
okresu gwarancji >

Co wiecej.
Producent komputera nie mowi, ze nie mozna instalowac podzespolow
we wlasnym zakresie,
ale groziutrata praw z tytulu gwarancji,
nie okreslajac jednoczesnie warunkow i okolicznosci, kiedy ta grozba
zostanie spelniona.

Zatem kupujac ten komputer, kupuje go z grozba zapisana w warunkach
gwarancji.
Czy producentowi wolno grozic klientowi ?

Poniewaz sprawa pilna, bo dzisiaj bede montowal podzespoly,
stad prosba o odpowiedz uzytkownikow, ktorym ta grozba zostala spelniona
i co wtedy.

Jacek

--
World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
fit to solve NP problems (knapsack algorithm).