Re: policja i piracki program

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Tue 03 Sep 2002 - 16:47:43 MET DST

Użytkownik "Lukasz Jakubowski" napisał:

> Odcisk palca, kod czy dobrze schowany
> klucz- zadna roznica.

No tak, tu masz rację...

> Prezesi z takimi serwerowniami sa w Polsce
> czesto obcokrajowcami i jezdza po calym swiecie.

To też pewnie nie raz się zdarza...

> Ale prezes musi adminowi na cos takiego pozwolic.

A to już dziwny przypadek, z którym się nie spotkałem. Admin robi w
serwerowni co mu się podoba, bo to on odpowiada za pracę firmy, a zaglądanie
do tego pomieszczenia należy do jego obowiązków - ja dla przykładu jestem
tam średnio 10 razy dziennie (w upalne dni nawet częściej - bo klima taka
fajna) i nigdy w życiu nie pytałem prezesa czy mogę. Qrcze, może powinienem?

> Znaczy kolegium? Bede zyl. O jakich kosztach mowisz?
> Przeciez za ew. piracki soft nie odpowiadam.

Jeśli jesteś adminem lub szefem technicznym, to odpowiadasz. Ty decydujesz o
zakupie softu do firmy -> ty za niego bekniesz. A koszty: podobno 5x wartość
każdej pirackiej licencji. Dla przykładu: 10 nielegalnych programów ABC
(nazwa przykładowa) o wartości rynkowej 2000 zł / szt. to koszt dla ciebie:
10 x 2000 zł x 5, czyli 100.000 zł. Jeśli firma nie zdecyduje się zapłacić
za ciebie tej grzywny - spocznie to na twoich barkach. A nawet jak zapłaci,
to na 95% cię wywalą.

> Przeciez ja za to wszystko nie odpowiadam. Moga mi
> rytmicznie naskoczyc na pawez. Za zniszczenie czegokolwiek
> to raczej firma moze mnie zaciagnac do sadu.

A za niezniszczenie nielegalnego softu naskoczy ci BSA - jeśli do ciebie
przyjdzie, czego ci nie życzę. Wtedy zmienisz zdanie. A kontroli na terenie
Polski coraz więcej...
Tu nie chodzi o to, byś coś niszczył, tylko nagabywał prezesa co trzeba
kupić i poinformował go, że jeśli twoje wymagania nie zostaną spełnione, to
w przypadku kontroli firma poniesie poważne koszty (tutaj informujesz go, że
ty umywasz od tego rączki).

> No i poki nie jestem szafem it spie spokojnie.

Dobranoc. A swoją drogą: jak możesz spać i pisać na klawiaturze?

> Z ktorego paragrafu KK/KC jest ta kara?
> Bez podstawy prawnej moga mi....

Nie wiem, poszukaj. Ja to przerabiałem pół roku temu. Nie chce mi się do
tego wracać.

> I tak na marginesie, ktos zna lepszy powod, zeby
> _nie_ kupowac oprogramowania 'udzialowcow' BSA...

Nie ma takiego powodu. Po prostu trzeba sponsorować Linusa Torvaldsa, żeby
jeszcze szybciej pisał i pisał i... jak ktoś napisał w pewnym artykule: po
Windows też istnieje życie!

Pozdrawiam,
Sniper