Awaria drugiego kanalu IDE

Autor: Krzysztof Gibas (killgore_at_poczta.wp.pl.spam)
Data: Sun 29 Sep 2002 - 15:58:00 MET DST

        Czesc!

        Mialem ostatnio u kumpla nastepujaca sytuacje: podczas
nagrywania pod XP plyty z danymi naped powiesil sie. Niby przerwal
nagrywanie (kontrolka zmienila barwe z "nagrywanie" na "odczyt"), ale
nie moglismy zamknac NERO (znikl interfejs ale proces pozostal), nie
mozna bylo odpalic zadnego innego programu, ani zamknac systemu. W
koncu zdecydowalismy sie na twardy reset. I od tego momentu przestal
dzialac drugi kanal IDE, tzn. zadne urzadzenie nie bylo wykrywane.
        Probowalismy ladowac fabryczne ustawienia BIOSu, zmieniac
tasmy, ale nic z tego. Oczywiscie na pierwszym kanale nagrywarka
dziala.
        Sam naped to LiteOn 40125S, a plyta glowna to Gigabyte 7VR
(chipset KT333A).
        Sa w tej historii jeszcze szczegoly, choc nie wiem czy wazne.
Powodem zwiechu bylo prawdopodobnie to, ze wylaczylismy w Nero opcje
dostosowywania predkosci nagrywania do plyty (sadzilem, ze zrobi to
sam naped). Nagrywanie zatrzymalo sie w polowie. Zrobilismy tez update
firmare'u nagrywarki. Jednak juz po tym wykrywanie urzadzen dzialalo
bez zastrzerzen.
        Przy najblizszych odwiedzinach u kumpla mam w planie update
BIOSu, ale jesli to nic nie da, pozostanie wizyta w serwisie (na
szczescie wszystko jest nowe). Chyba, ze ktos z Was podsunie mi jakies
inne rozwiazanie.
        Zastanawiam sie tez, jak moze dojsc do "uszkodzenia" kanalu
IDE, bez zadnej powaznej przyczyny.
TIA

--
      Pozdrowienia