Re: teac cd-w540e

Autor: tomek (ati_at_usun-to.poczta.fm)
Data: Sun 29 Sep 2002 - 11:45:56 MET DST

TheEgde <egde_at_kki.net.pl> wrote:

 (...)
> takze od niedawna mam to cudo :) ale z biosem 1.0D - co daje
> przejscie na 1.0f ?
> i jaki jest sens zwalniania nagrywarki z x48 na x40 ?

Taki, że część producentów dobrowolnie przyznaje się, że
w ich nagrywarkach x48 MOŻE (ale nie musi) być niebezpieczne
dla wypalanej płyty. Wiąże się to z nieprzystosowaniem
mechaniki nagrywarki do takich obrotów płytki.
(przykładem na to jak to się MOŻE skończyć są niektóre
serie napędów CD-ROM LGx52)
(gorsza płyta po prostu się rozleci - niedoskonały mechanizm
wyważeniowy - chyba to tak się nazywa).
Poza tym większość ludzi "jara" sie, że ma x48 a w sumie to
czas wypalania jest krótszy o 3-10s niż w x40.

Pozdr.