Re: teac cd-w540e

Autor: TheEgde (egde_at_kki.net.pl)
Data: Sun 29 Sep 2002 - 14:31:41 MET DST

tomek wrote:

> TheEgde <egde_at_kki.net.pl> wrote:
>
> (...)
>
> Taki, że część producentów dobrowolnie przyznaje się, że
> w ich nagrywarkach x48 MOŻE (ale nie musi) być niebezpieczne
> dla wypalanej płyty. Wiąże się to z nieprzystosowaniem
> mechaniki nagrywarki do takich obrotów płytki.
> (przykładem na to jak to się MOŻE skończyć są niektóre
> serie napędów CD-ROM LGx52)
> (gorsza płyta po prostu się rozleci - niedoskonały mechanizm
> wyważeniowy - chyba to tak się nazywa).
> Poza tym większość ludzi "jara" sie, że ma x48 a w sumie to
> [...]

pytalem o sens zwalniania z 48x do 40x ale podczas odtwarzania
ta nagrywarka wypala z predkoscia max 40x
ja osobiscie wypalam na wolniejszych predkosciach , tak do maximum x24,
czasem nawet miedy 8x-12x - dlatego ze podobno bardzo szybki zapis
odbija sie niekorzystnie na jaksoci wypalania??? i na wazych plytkach
ktore chce miec sprawne i w 100% odczytywalne za kilkanascie lat -
stosuje wolniejszy zapis i oczywiscie dobre plytki