Re: Komp nie pracuje stabilnie, dlaczego ?

Autor: adam (adam_at_no-address.com)
Data: Sat 28 Sep 2002 - 15:11:25 MET DST

"Rafal" <osoba_at_microsoft.com> wrote
> 3. Zainstalowalem oprogramowanie do plyty glownej, jest tam program
> monitorujacy temperature i obroty wiatraczkow. TEmp CPU i plyty sa ponizej
> 40 stopni, wiec to nie to. Ale ten program zachowuje sie podobnie jak
stery
> od klawiatury. Co jakis czas pokazuje mi ze wentylatorek od CPU sie nie
> kreci, a po chwili ze jest ok (ma 2500 rpm). To oczywisie bzdura, bo
> wentylator mam przed oczyma i widze, ze caly czas sie kreci.

To jest blad wynikajacy ze zbyt wysokiego, dolnego progu zadzialania Asus
Probe i minimalnych obrotow wentylatora sterowanych przez QFan. Innymi
slowy - QFan obniza obroty ponizej progu zadzialania alarmu przy chlodnym
procesorze.
Tez mi sie tak zdarza - to jest ewidentne niedopatrzenie w parametrach pracy
AProbe.

Na moim drugim asusie (TUSL2-C) mam inne jazdy - z niewiadomych przyczyn
wentyl CPU zatrzymuje sie na ulamek sekundy (chociaz tez tego nie widac) po
czym AsusProbe wrzeszczy, ze tragedia - taki jest interwal pomiarow
predkosci.
Podobnie jest czasem na tej plycie z "zanikiem" ktoregos z napiec - czasem
+12V, czasem +5V.

Konkluzja jest taka - AsusProbe robi czasem troche zamieszania o jakies
nieistotne drobiazgi. Trzeba sie przyzwyczaic.

adam