Re: Komp nie pracuje stabilnie, dlaczego ?

Autor: Zbigniew Kiszkiel (zkiszkiel_at_bialystok.bsk.vectranet.pl)
Data: Sat 28 Sep 2002 - 22:39:20 MET DST

Rafal wrote:

>Witam
>
> Mam pewnien problem z kompem, obawiam sie, ze plyta glowna lub inny
>podzespol jest uszkodzony. Pokrotce opisze kilka dziwnych zachowan kompa:
>1. Kiedy odgrywam piosenki mp3, sa troszke znieksztalcone, tzn. karta
>muzyczna czasami odegra jakas mala probke dzwieku dwa razy, najlepiej to
>slychac, kiedy puszczam piosenke, gdzie jest duzo perkusji, czsami jedno
>uderzenie perkusji zagra dwa razy. Kiedy natomiast podczas odtwarzania
>muzyki przegrywam pliki z CD-ROMu na twardy znieksztalcenia sa tak duze, ze
>nie da sie sluchac muzyki.
> [...]
Coś ci mocno obciąża procesor, stąd problemy z odtwarzaniem MP3 podczas
kopiowania danych z CD-ROM i pewnie te pozostałe. Usuń wszystkie
niepotrzedne aplikacje działające w tle, zainstaluj najnowsze sterowniki
chipsetu, kontrolera IDE RAID (jeśli taki masz), zastanów się nad
aktualizacją BIOS, przełącz urządzenia IDE na oddzielne pasma, dobrze
posmaruj procesor, a jeśli masz radiator chipsetu mocowany na
zatrzaskach, sprawdź, czy chipset jest posmarowany pastą silikonową.