Re: Dlaczego nie ma ISA?

Autor: Kosh (khn_at_no-spam.wp.pl)
Data: Thu 26 Sep 2002 - 12:45:53 MET DST

"Miroslaw Szejduk" napisal(la) dnia 2002-09-26 11:44, te oto slowa:

> Nie mozna zrezygnowac z szyny ISA poniewaz panowie bios i cala
> niskopoziomowa obsluga sprzetu podczas startu dziala wlasnie na szynie ISA a
> to ze nie ma zlacza na plycie podyktowane jest kosztami

Zgasza sie, ze obecnie produkowane mikrokontrelery LPC-I/O to wlasnie
"Legacy PC", czyli spadek po pierwotnej architekturze PC.

Mikrokonotrolery podlaczone do mostka poludniowego przez LPC-I/O
zapewniaja obsluge "floppa", ISA, portow LPT/COM/PS-2 czy samego BIOS-u. ;-)

Rzecz w tym, ze producenci plyt glownych nie stosuja odp. "wyprowadzen"
ze wzgledow oszczednosciowych (przynajmniej tym sie tlumacza :-D).

--
Best regards, Kosh                                 khn(at)wp(dot)pl
"Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"