Pare pytan o VIA Eden [dlugawe]

Autor: Greg (gk_usenet_at_klebus.com)
Data: Thu 26 Sep 2002 - 00:50:14 MET DST

Hej,

Chce zbudowac / kupic system oparty o platforme VIA Eden (format plyty
glownej mini-ITX, http://www.viac3.pl/via/eden.htm). Zalezy mi na
serwerku energooszczednym i cichym. Od jakiegos czasu zbieram informacje
o dostepnosci potrzebnych elementow w Polsce / Warszawie, ale wydaje sie
z tym dosc krucho. Moze ktos bedzie wiedzial / pomoze?

1. Gotowy system (obudowa/zasilacz + plyta)

Jedyne, co znalazlem, to http://terminal-services.pl (brr, co za nazwa,
cos jak "ostatnia posluga" :). Maja w ofercie terminal (HDD-less) oparty
o VIA Eden, ale troche drogo (1149PLN).

Za granica sporo firm oferuje takie systemy. Wolalbym tego jednak nie
ciagnac przez granice (cla itp).

2. Plyta glowna

Nie znalazlem wogole plyt VIA Eden EPIA 5000, bezwiatraczkowych 533MHz.
Szkoda, bo to chyba byloby ciche :) Mam Barracude IV, tez nieslyszalna.

Plyty VIA C3 EPIA 800 sa w wielu miejscach (cennikach on-line). Mnie
interesuje W-wa, i tu jest niestety najdrozej (500-600PLN). Najtaniej
(przynajmniej tak wynika z cennika, jutro sie upewnie) bylo w
bardex.com.pl (516PLN brutto).

Moze ktos znalazl / kupil taniej? Szukalem na gieldzie w niedziele
(Stodola), ale na oko nie bylo.

3. Obudowa (zasilacz)

No, i tu jest problem. Nie moglem znalezc zadnej gotowej obudowy do
miniITX. Przyjdzie sie chyba zrobic serwer w pudelku po butach :-)

Najbardziej odpowiadalaby mi obudowa Cubid 2677
(http://www.mini-itx.com/store/default.asp?c=3). Niestety, po
sprawdzeniu kosztow wysylki i cla z UK (www.mini-itx.com/store) - 170+24
Euro, zupelnie mi sie odechcialo cokolwiek sprowadzac.

Moze ktos widzial / wie gdzie kupic taka obudowe w PL?

Pozdrowienia,
-Greg