Re: Podrasowanie kompa (Abit BH6)

Autor: Tomek (labeo7_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 25 Sep 2002 - 20:37:13 MET DST

Uzytkownik "Wojciech Giersz" <chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl>
napisal w wiadomosci
> Obsluguje bez najmniejszego problemu Celerony i Pentium 3 do 1.1GHz. Dla
> procesorow FCPGA bedzie potrzebna odpowiednia przejsciowka, cena miedzy 20
> a 50zl.

A orientujesz sie czy nie ma problemow w wspólpracy tej plyty z
przejsciowkami, bo mam raczej negatywne doswiadczenia w tej kwestii z innymi
plytami.

W zaleznosci od tego, ile pieniedzy mozesz przeznaczyc na
> rozbudowe, warto rozwazyc Pentium 3 w wersji EB (szyna 133MHz) lub
> Celerona od 800MHz w gore.

Racja z tym, ze nie moge w tej wersji zastosowac procesora bo sa juz pamieci
100MHz.

>W zadnym razie nie mysl o Celeronie o nizszej
> czestotliwosci taktowania, w takim wypadku tylko P3 jest sensownym
> rozwiazaniem.

Wlasnie tez mysle o P3 z tym ze ze slotem1.

> Jesli zamierzasz przesiadke na W2K, to rozbudowa pamieci do 256MB moze sie
> okazac niewystarczajaca, do standardowych zastosowan 384MB powinno byc w
> sam raz.

W 100% sie zgadzam i rozszerze do 384MB. Ceny pamieci sa wystarczajaco
niskie :-)

>Ewentualnie, jesli nie musisz koniecznie uzywac W2K, rozwaz NT4
> -- znacznie bardziej sprawny system i mniej krowiasty. Za to mniej
> przybajerowany i ogolnie rzecz biorac nieco toporniejszy.

To ma byc dla osoby nie znajacej sie zbyt dobrze na komputerze wiec zostaje
przy w2k

> Voodoo 3 jest calkiem przyzwoita karta w zastosowaniach 2D, jest szybka i
> ma bardzo dobrej jakosc obraz (przynajmniej moja taka byla). Jesli masz
> zapas gotowki, pomysl nad kartami Matroxa -- G400, G450 i G550, nowe lub
> uzywane.

Karta jest przywoita tylko wystepuje problem z filmami divx z kodekiem w
wersji 5. Jest opoznienie miedzy obrazem a dzwiekiem. Ale nie jestem pewny
czy jest to wina samej karty czy tez niewydolnosci procesora.

dziekuje za sugestie i pozdrawiam
Tomek