Re: Podrasowanie kompa (Abit BH6)

Autor: Wojciech Giersz (chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 25 Sep 2002 - 17:38:31 MET DST

> Pytanie do uzytkownikow plyty Abita BH6 czy obsluguje ona procki Pentium III
> wieksze niz 500MHz, bo sa sprzeczne informacje na stronach www i w
> instrukcji. W instrukcji jest do 500MHz, na stronie producenta do 700MHz.

Obsluguje bez najmniejszego problemu Celerony i Pentium 3 do 1.1GHz. Dla
procesorow FCPGA bedzie potrzebna odpowiednia przejsciowka, cena miedzy 20
a 50zl. W zaleznosci od tego, ile pieniedzy mozesz przeznaczyc na
rozbudowe, warto rozwazyc Pentium 3 w wersji EB (szyna 133MHz) lub
Celerona od 800MHz w gore. W zadnym razie nie mysl o Celeronie o nizszej
czestotliwosci taktowania, w takim wypadku tylko P3 jest sensownym
rozwiazaniem.
Jesli zamierzasz przesiadke na W2K, to rozbudowa pamieci do 256MB moze sie
okazac niewystarczajaca, do standardowych zastosowan 384MB powinno byc w
sam raz. Ewentualnie, jesli nie musisz koniecznie uzywac W2K, rozwaz NT4
-- znacznie bardziej sprawny system i mniej krowiasty. Za to mniej
przybajerowany i ogolnie rzecz biorac nieco toporniejszy.

> Czy oplaca sie zmienic karte graficzna, a jesli tak to na jaka? komputer
> raczej nie jest przewidziany do gier.

Voodoo 3 jest calkiem przyzwoita karta w zastosowaniach 2D, jest szybka i
ma bardzo dobrej jakosc obraz (przynajmniej moja taka byla). Jesli masz
zapas gotowki, pomysl nad kartami Matroxa -- G400, G450 i G550, nowe lub
uzywane.

--
Chektor
..Wojciech.Giersz.....................................Voice.+48-032-2312060..