Re: w co lepiej zainwestowac? Athlon czy p4?

Autor: GLide (glide_at_terramail.pl)
Data: Tue 03 Sep 2002 - 04:11:49 MET DST

On Mon, 2 Sep 2002 14:23:19 +0200, "sprocket" <sprocket_at_sys.pl> wrote:

>Taaa. Zwłaszcza dla przetaktowanegp PMMX
Zauwaz, ze przetaktowany czy nie wzrost mocy jest prawie
proporcjonalny tak samo jak dla P100 i 133. Wez sobie hipotetycznie
podkrec MMXa do 300MHz i wyjdzie pi*dzwi 3.0 a dla takiego K6-2 to
tylko 2.6 Jakbys nie naginal wynikow (byle nie przeginac) to zegar w
zegar FPU Intela wypadalo lepiej.

>Glide, nie każ mi przesyłać Ci wyników innych benchmarków, np. WinLupi,
>gdzie K6 _zdecydowanie_ leje PMMX.
Sam pewnie wiesz jak to z benchmarkami bywa..... :-) tym bardziej ze
czesto one cos mierza...... tylko ciekawe co? ;-)

Ja testowalem w programach, ktore uzwam/lem czyli byl to test jak
najbardziej praktyczny. Ze wzgledu na mala zlozonosc oblicznych scen
nie wymagaly one zbyt duzo ramu (mialem wtedy 64MB) itd moglem
maksymalnie pominac wplyw swapa, przepustowosci pamieci itd.

>I jeszcze jedna sprawa, na jakim chipsecie robiłeś te testy ?. Bo mam gdzieś
>wyniki nietypowych testów, gdzie testowano procki, na chipsetach
>producentów. Czyli Pentium AFAIR na Intelu TX, a K6 na VIA Apollo VP2 (albo
Why? Jesli Intel na Intelu to dlaczego nie AMD na VIA? Zawsze mozna
postawic wszystko na jakims kosmicznym chipsecie na ktorym procki beda
daialac na pol gwizdka, tylko czego osiagniete w ten sposob wyniki
dowioda?

>VP3) - AMD wtedy ściśle współpracował z VIA, sprzedawali identyczne
>chipsety, tylko pod swoimi nazwami. Zgadnij, kto wygrał...
AMD sprzedawal chipsety VIA ze swoim logo? Jakis link - bom okrutnie
ciekawy.

Alez Ty dociekliwy jestes :-) Niech strace...... bzzzzz..... bzzz....

Intele od 100 do 166_at_225 oraz K5PR133 byly na TXpro :-) (to byla
najlepsza plyta PCcipsa jaka mialem w rekach :-)))))
Na dodatek tego samego P166MMX_at_188 zmierzylem rowniez na Intel TX. Na
TXpro liczylo sie 3341s. a na TX...... zgadnij ile....... 3337s. :-)
K6 i K6-2 byly na MVP3 na plycie Epoxa (kawal dobrej Mobo).

Potem byl Celeron i to juz byla inna klasa wydajnosci.

Pozdrawiam
GLide