Re: Plytka CD

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Tue 03 Sep 2002 - 02:49:56 MET DST

Kaja napisał:

>Niedawno zdziwiłam się jak się dowiedziałam od kogoś,że dane nagrane na
>płytce są po stronie nadruku...A ja zawsze"chuchałam i dmuchałam" na tą
>stronę czystą, bez nadruku....żeby jej nie uszkodzić.

nikt tu nie ma racji;

przejrzyj sobie jakas strone typu HowStuffWorks;

plytka jako taka jest tylko usztywnieniem, zeby sie ladnie krecila w
napedzie; dane sa nagrane na bardzo cienkiej warstwie, ktora znajduje
sie po przeciwnej stronie przezroczystej plytki, nizli glowica ktora
to czyta; czyli generalnie w srodku plytki; ale po stronie nadruku;
tyle ze jak porysujesz ta druga strone to kiepskie czytniki sobie z
tym nie poradza;

------------------
                            <-- przeorczysta plytka
------------------
================== <-- warstwa z danymi
================== <-- jakas warstwa ochronna;

tak to przynajmniej wyglada w plytkach przeznaczonych do nagrywarek; w
tloczonych zdaje sie, ze jest inaczej;

pozdrawiam;
adas;

--
jeszcze nie wyprowadzilem sie do Wroclawia;
ale skoro caly Poznan sie tam przenosi?