Re: Dial-up: dlaczego tak wolno?

Autor: Artur 'Zmechu' Prokopiuk (zmechu_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 26 Aug 2002 - 14:07:02 MET DST

W poprzednim odcinku (news:akbmgk$b3a$1_at_news2.tpi.pl) serialu p.t.
pl.comp.os.linux.sprzet "sprocket" <sprocket_at_sys.pl> napisał(a):

> zobowiązany.
>
> Sugeruję coś takiego:
> V90 jest trybem asymetrycznym, tzn w jedną strone masz 56 (w dół), w
> drugą 34 kb/s. Ale modem po stronie serwera musi mieć "odwrócony"
> protokół. Inaczej masz... to co masz ;)

OK, coś mi się obiło o uszy z tą niesymetrycznością... Ale gdyby nawet, to
i tak zamiast z 28k powinny się połączyć z prędkością 36k... Poza tym skoro
V.90 jest nastepcą 56k, to raczej powinien być z nim kompatybilny. Choć z
praktyki wychodzi coś jakby innego: gdy zamienię miejscami modemy (v.90 do
serwera a 56k do klienta) to w ogóle się nie dogadują. Nie pamiętam
dokładnie, ale pojawiał się komunikat o nieznanym protokole czy niemożności
uzgodnienia połączenia ....

Pozdrawiam
Artur

--