Re: Dial-up: dlaczego tak wolno?

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Mon 26 Aug 2002 - 14:29:13 MET DST

[...]
> OK, coś mi się obiło o uszy z tą niesymetrycznością... Ale gdyby nawet, to
> i tak zamiast z 28k powinny się połączyć z prędkością 36k... Poza tym
skoro
> V.90 jest nastepcą 56k, to raczej powinien być z nim kompatybilny. Choć z
> praktyki wychodzi coś jakby innego: gdy zamienię miejscami modemy (v.90 do
> serwera a 56k do klienta) to w ogóle się nie dogadują. Nie pamiętam
> dokładnie, ale pojawiał się komunikat o nieznanym protokole czy
niemożności
> uzgodnienia połączenia ....
Nie ma czegoś takiego, jak kompatybilność protokołów, tylko modem albo
obsługuje dany protokół, albo nie. Nie jestem specem od modemów, ale nie
znam takiego protokołu, jak 56k, AFAIK jest protokół k56 flex, który powstał
z kompilacji protokołów V90 i X2. Nie jestem pewien, ale k56 flex jest
"wyższym" protokołem, niż V90, więc jeśli klient wdzwania się do serwera i
wali w niego k56,a modem serwera nie obsługuje tego protokołu, mogą być
problemy. Nie chcę tu filozofować na temat negocjacji protokołów między
modemami, bo w nowszych protokołach coś tam pozmieniano (zdaje się, że
zamiast próbowania kolejnych protokołów, modemy wymieniają się listami
obsługiwanych protokołów, ale jak to robią ??).
Co do prędkości, to nic nadzwyczajnego. 28k jest jednym z podtrybów pracy, i
jeśli modemy uznają, że jest to max prędkość, to możesz - zdaje się -
zdzwonić do operatora i poprosić o podregulowanie linii..
pozdro...
sprocket