Re: Abit BE6-II & Seagate 40GB UDMA100

Autor: Andrzej Masiul (amasiul_at_wp.pl)
Data: Sun 25 Aug 2002 - 10:26:52 MET DST

> Witam!
> Mam juz dosc walki z ta konfiguracja....
> Czy jedyne wyjscie jest zmiana plyty lub kontolera bo HPT-366 niestety nie
> dziala mi w dalszym ciagu...
> Zaladowalem nowy bios z www abita beh-70 no i kicha ..system laduje sie w
> dalszym ciagu bardzo powoli wrecz w nieskonczonosc a dysk o malo co sie
nie
> zajezdzi..:(((
> Mieliscie taki przypadek?

Mam dokladnie to samo na plycie ABIT BE6 (1.0).
Kiedys zakupilem Barracude IV 60 GB i wszystko dzialalo ok, po jakims czasie
dysk zaczal sie wieszac. Kopiowanie plikow i ladowanie systemu trwalo, tak
jak piszesz, w nieskonczonosc. Przelozylem dysk na zwykly kontroler i
wszystko bylo ok. Sprobowalem wiec jeszcze raz podlaczyc Barracude pod
kontroler HPT 366 jednak tym razem pod drugi kanal. O dziwo na tym kanale
dysk ruszyl. Przelozylem dysk na pierwszy kanal i znowu bylo to samo - dysk
zawieszal sie. Wydaje mi sie, ze zarowno w moim jak i Twoim przypadku
nastapilo uszkodzenie jedengo kanalu kontrolera HPT. Przeloz dysk na drugi
kanal i powinno byc ok.

Zauwazylem jednak, poprzez S.M.A.R.Ta w Speed Fan, ze mam caly czas bledy
Ultra ATA CRC oraz Raw Read Error. Dysk chodzi wyraznie glosniej niz u
kolegow na innych kontrolerach, ale Abit nie robi juz nowych upgradow do
HPT366 i mojej plyty BE 6, wiec trzeba sie z tym pogodzic....

Pozdrawiam

Andrzej