Re: IBM 60gb z serii ICL 120GXP

Autor: Tomek (thnet_at_poczta.onet.pl.USUNTO)
Data: Sat 24 Aug 2002 - 16:45:08 MET DST

> A problem jest taki ze gdy dysk jest bezczynny (no tak udało mi sie
> wydedukować narazie) następuje takie głośne PIIIIIIII a potem (2 razy
> sie zdażyło to) dysk sie wylaczyl, a potem wlaczyl.

Zaparkował głowice tak jak przy wyłączaniu kompa i potem normalnie ruszył
dalej ??? Mój 40 z tej samej serii też tak zrobił. To jakaś rekalibracja
pozycjonera głowic - im dysk będzie cieplejszy tym częściej będzie musiał to
robić... Ja swojego przykręciłem tak aby miał lepszą wentylację (temp spadła
z ok 50 do 35 stopni) i ten "klik" już się nie powtórzył. To jak to nazywasz
"piii" od czasu do czasu jest normalne - wszystkie dyski wykonują jakieś tam
skanowanie, reklalibrację termiczną itp. - zwykle właśnie w czasie
bezczynności "kontroler bawi się" w te testy :)))

>Boje sie ze to
>wada.

he he opinia o IBM robi swoje... i słusznie bo te dyski są świetne... jak
działają. Tak czy siak mam nadzieję, że 120GXP to już nie DTLA i tak źle nie
będzie, ale pisemną, 3 letnią gwarancję trzymam w bezpiecznym miejscu :)))

--
Tomek